A 4. a osztály két különböző foglalkozást ismert meg a tanév során.

Az 1.c osztályban Szemán Kornél apukája mutatta be a gyerekeknek, milyen alagútfúró mérnökként dolgozni. Most épp Izraelben készítette a videókat és a fényképeket, amelyekből összeállított nekünk egy bemutatót. Az interaktív tábla segítségével sok érdekes eszközt, járművet és rekordot ismerhettek meg a tanulók.

Köszönjük neki. Sok sikert kívánunk ehhez az érdekes munkához!

 

 

 

 

Május 19-én a Szüleink nyomában c. program keretében, Nánási Áron édesanyja közbenjárásával  tartott egy online órát Kövér László, a DATE tanára a 4. c osztályban.

 

A 2.a osztályban Darányi Alexandra apukája, Darányi Sándor mutatta be a foglalkozását, online. Ő kamionsofőr. Mesélt nekünk a szakmája szépségeiről, nehézségeiről. Megmutatta a kamiont kívülről és belülről is. Sok érdekes dolog kiderült az utak óriásáról, ami gyakran hetekig is az otthona szokott lenni. Egy érdekes feladvánnyal is megörvendeztette a gyerekeket, amiből megtudtuk, hogy sok vicces településnév is van, mint például Malacka.

A 7.a osztály tanulói a tanári hivatással ismerkedtek meg a pályaorientációs órán. Ezt a foglalkozást mindenki ismeri, mivel iskolába minden gyerek jár. Most azonban azt is megtudhatták a diákok, hogy milyen sok mindent kell megtanulni ahhoz, hogy valaki egy osztály elé állhasson. Az előadó beszélt az iskoláiról, tanulmányairól, a pályakezdés nehézségeiről. A pályán eltöltött évek szépségeiről és kudarcairól, különleges esetekről is említést tett.
A gyerekek hosszasan kérdezgették, hiszen nap, mint nap pedagógusok között vannak, és így a felszín alá is bekukkanthattak.

2021. május 21-én a 3.a osztály Mészáros Csaba édesanyja, Dr. Virág Marianna által készített anyag jóvoltából megismerkedett a gyógyszerész szakma szépségeivel, nehézségeivel. rejtelmeivel.

2021. május 10-én Molnár Szilárd apukája a Teams-en keresztül előadást tartott a 3. c. osztálynak, a gyógyszergyártás és az informatika volt a témája.

Keresztapukám a Budaörsi Latinovits Színház színésze. Az általa összeállított, a színházi életről szóló videót osztályfőnöki órán néztük meg az osztályommal.

A Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola 2020. november 06-án az EFOP-3.2.5-17-2017-00041 pályázat keretein belül pályaorientációs kiállítást rendezett. A rendezvényünk célja az volt, hogy az iskolánkba járó felső tagozatos (5-8. osztály) tanulóink számára elősegítsük a megalapozott pályaválasztási döntést, amely után nagyobb eséllyel találják meg az érdeklődésükhöz és képességeikhez, valamint a gazdaság igényeihez illeszkedő képzési lehetőséget, szakmát.

Az EFOP-3.2.5-17-2017-00041 számú projekt kereteiben belül folytatjuk a „Szüleink nyomában” programsorozatot. A pályaorientáció megerősítése és a műszaki pályák népszerűsítése a Debreceni Tankerületi Központ köznevelési intézményeiben című projekt a járványhelyzet miatt rendhagyó módon, online formában kezdődött meg ebben a tanévben.

EFOP-3.2.5-17-2017-00041

  • projekt azonosító száma: EFOP-3.2.5-17-2017-00041
  • a kedvezményezett neve: Debreceni Tankerületi Központ
  • a projekt címe: A pályaorientáció megerősítése és a műszaki pályák népszerűsítése a Debreceni Tankerületi Központ köznevelési intézményeiben
  • a szerződött támogatás összege: 189 465 868 Ft
  • a támogatás mértéke (%-ban): 100 %
  • a projekt tartalmának bemutatása (max fél A/4 oldal):

A projekt a Debreceni Tankerületi Központ koordinálásával az Árpád Vezér Általános Iskola, a Szoboszlói Úti Általános Iskola, a Tóth Árpád Gimnázium és a Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat együttműködése keretében valósul meg.

A projekt fő célja a pályaorientáció megerősítése a Debreceni Tankerületi Központ köznevelési intézményrendszerében, különös tekintettel a matematikai, természettudományos, informatikai és műszaki (MTMI) pályák választásának népszerűsítésére és ahhoz kapcsolódó kompetenciák fejlesztésére. A részcélok között szerepel a tudatos felnőttkori életpálya-építés és a majdani sikeres munkaerő-piaci részvétel megalapozása, a tanulók pályaorientációs kompetenciafejlesztése, kiemelten fókuszálva az MTMI területek népszerűségének növelésére és a pedagógusok és a pályaorientációs feladatellátásban érintett köznevelési szakemberek pályaorientációs célú felkészültségének támogatására.

A célok elérése érdekében rendhagyó, tematikus órák, nyílt napok, pályaválasztási rendezvények, interaktív - életpálya-építéshez kapcsolódó - versenyek, pályaorientációhoz kapcsolódó műhelyfoglalkozások, MTMI területet érintő speciális tematikájú, élmény jellegű szakkörök, táborok valósulnak meg. A foglalkozásokon az algoritmikus gondolkodás, valamint a számolási és számítási készségek fejlesztése és az IKT eszközökkel, programozással kapcsolatos készségfejlesztő tevékenységek kerülnek előtérbe. A pedagógusok pályaorientációs felkészültségét belső témahetek, témanapok, tréningek, képzéssorozatok, pályaválasztási tanár-diák-szülő találkozók szolgálják.

A diákoknak biztosított programok, az eszközbeszerzések (robotok, 3D nyomtatók, kísérleti eszközök), az új típusú foglalkoztatási-oktatási tér létrehozása inspiráló módon segíti elő az MTMI területek fejlesztésén keresztül a műszaki pályák iránti érdeklődés növekedését.

  • a projekt tervezett befejezési dátuma: 2022.03.31

Teljes dokumentáció (PDF)

Képek:

Kis természetőr tábor
Keress, Kutass, Tapasztalj természettudományi tábor
LEGO Robot szakkör
LEGO Matek 

Szoboszlói Úti Általános Iskola

 Tóth Árpád Gimnázium  

Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola

Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat