Az Erasmus+ pályázat keretében 2019. május 19-25. között iskolánk négy diákja és két tanára vett részt a soron következő találkozón Észtországban. Téma a közösségi média, az internet veszélyei volt.

A Debreceni Árpád Vezér Általános Iskolában az Erasmus + nemzetközi angol nyelvű projekt megvalósítása az első feléhez érkezett. Ehhez kapcsolódóan Németországban, Paderbornban a résztvevő iskolák projektkoordinátorai értékelték az elmúlt másfél évben végzett tevékenységüket.

 Egy életre szóló élmény volt részt venni az Erasmus+ pályázat magyarországi projektjében, ami a mi iskolánkban került megrendezésre idén októberben. Az izgalmas programok során a külföldi diákok megismerésére is volt lehetőség.

2018. április 23-27. között iskolánk 4 diákja (Enkhbaatar Bilguun 8.a, Beke Nóra 7.c, Veres Kata és Kozma Péter 7. b osztályos tanulók) és két angol szakos tanára (Halmainé Farkas Edit, Varga Éva) vett részt az Erasmus+ K2 pályázat spanyolországi nemzetközi találkozón.

Nemzetközi találkozó - továbbképzés a partneriskolák tanárai számára Finnországban a vaalai iskola szervezésében. Iskolánkat Halmainé Farkas Edit intézményvezető-helyettes és Czeglédi Ildikó tanárnő képviselték.

Helsinkiben a pályázatban résztvevő iskolák delegált tanárai látogatást tettek az "itslearning" oktatási szoftverfejlesztő intézetben, ahol az iskolákban alkalmazható digitális oktató programokkal ismerkedhettek meg.

 

A Helsinki Egyetem Informatikai Tanszékén előadást hallgattak a LUMA-projektről (Linkki együttműködés, programozás), és a gyakorlatban is kipróbálhatták a Sratch programot.

A partneriskolák tanárai órát tartottak a vaalai általános iskolában (CLIL). Megismerkedtek a digitális oktatási technikákkal (pl.: okos asztal, itslearning program, programozás,), azok gyakorlati alkalmazását figyelhették meg az óralátogatások keretében. Példát láthattak arra is, hogyan valósul meg az SNI-s gyermekek oktatása az iskolában. Rövid betekintést kaptak a finn oktatási rendszer alapjaiba (pl.: óraszervezés, oktatási eszközök, módszerek), a finn kultúrába, hagyományokba (pl.: zene, sport).

A partneriskolák tanárai részt vettek egy különleges technika - informatika órán, ahol a tanulók programozással terveztek meg kisebb tárgyakat (pl. kulcstartó), melyeket 3D nyomtatóval elő is állítottak.

 

       

A vaalai iskola egyik tehetséges diákja az Arduino program rejtelmeibe is beavatta a „nemzetközi tanárikart”.

A tanárok a ThingLink - program gyakorlati alkalmazásában is részt vehettek a vaalai általános iskola egyik osztályának diákjaival.

A nemzetközi találkozó résztvevői látogatást tettek a Kajaani Egyetem Alkalmazott Tudományok Tanszékén, ahol a videojáték-fejlesztéssel és az oktatási célokat szolgáló játéktervező projektekkel, virtuális (szimulációs) programokkal ismerkedtek meg közelebbről.

A tanárok ellátogattak az Oulu Egyetem FabLabjába, ahol lehetőség nyílott a digitális kézműves-munkavégzés (lézervágás, programozás), tervezés gyakorlati kipróbálására.

A Tempus Közalapítvány projektindító szemináriumán vett részt Halmainé Farkas Edit intézményvezető-helyettes és Czeglédi Ildikó tanárnő.

Pályázatunk nyert, a 2017- 2020 közötti időszakban indulhat a European Citizenship- Shaping A Transnational Identity című KA2-es projektünk német koordinátorral, finn, észt, spanyol és horvát partneriskolákkal. Iskolánkban a projektfelelős Halmainé Farkas Edit.

A projekt fő célja, hogy a diákok megismerjék, elfogadják és tiszteletben tartsák egymás országainak kultúráját, hagyományát és nemzeteik sokszínűségét. Ugyanakkor fontos az is, hogy megtapasztalják, hogy a különbözőségeinknek nem eltaszítani kell bennünket egymástól, hanem együtt erősebbé és gazdagabbá válhatunk. Az egymás közti jó kapcsolat egyik elengedhetetlen pillére, hogy európai polgárokká válhassunk. A diákok az elkövetkező három évben különböző témákat (pl. demokrácia, hírek a médiában, internet veszélyei…) dolgoznak fel a digitális eszközök segítségével. A kommunikáció nyelve az angol, ezzel is lehetőséget teremtünk diákjainknak, hogy a tanult idegen nyelvet használni tudják a mindennapi életben is. A célcsoportok a 13-15 éves diákok. A partneriskolák jógyakorlatokkal segítik egymást, és továbbképzésen vesznek részt a digitális módszerek minél jobb megismerése és elsajátítása érdekében.

Partneriskolák:

Friedrich- Spee- Gesamtschule Paderborn    http://www.speepb.de/410.html

Vaalan yhtenӓiskoulu     http://www.vaala.fi/sivu/fi/palvelut/opetus_ja_koulutus/perusopetus/yhtenaiskoulu/

Kӓӓpa Põhikool    http://www.koopakool.edu.ee/

IES Sabina Mora   http://www.sabinamora.es/

Osnovna skola Zaprudje  http://os-zaprudje-zg.skole.hr/

A találkozó résztvevői elkészítették és véglegesítették az Erasmus+ KA2-es iskolai együttműködési pályázatot. A projekt címe: European Citizenship- Shaping A Transnational Identity.

Paderbornban megkezdődött az egyeztetés az Erasmus + KA2-es pályázat partnereivel, lezajlott a pályázati anyag megírásának előkészítése. Iskolánk képviseletében Halmainé Farkas Edit intézményvezető-helyettes és angol nyelvtanár vett részt. Partnerországok: Németország, Finnország, Észtország, Spanyolország, Horvátország és Magyarország.